Hører du kaldet?
Sebastian
Udgivet d. 18-12 2016
Sebastian

Hører du kaldet?

Jeg har af og til snakket med et menneske om Jesus, hvor jeg under samtalen ser, at vedkommendes øjne begynder at lyse mere og mere op. Ordene om Jesus sætter spor i personen, og et helt nyt liv kalder på personen – ikke bare udefra, men nu også indefra. En tomhed, længsel og søgen efter svar, finder endelig løsningen! Jeg har ingen ord for hvor meget sådan et syn begejstrer mig!

Men hvad så? Så bliver det hverdag igen, og selvom personen ikke glemmer oplevelsen igen, bliver den alligevel mere og mere fjern.

Jeg er overbevist om, at det at tilhøre Jesus er det bedste og vigtigste, der overhovedet kan ske for dig som menneske. Derfor vil jeg gerne udfordre dig, som oplever at Gud kalder på dig. Måske kalder Han ikke på dig, som du havde forventet, Han ville gøre, men noget ved Jesus eller det kristne fællesskab trækker i dig.

Men jeg vil som sagt gerne udfordre dig – udfordre dig til, at svare tilbage på Guds kald. Han tvinger sig nemlig ikke ind, så hvis Jesus skal ind i dit liv, må du lukke ham ind.

Mange vil vente med at åbne op for Jesus, fordi de ikke føler, de ved nok om Gud, eller ikke kender nok til, hvad der så skal ske efterfølgende. Men livet med Gud er et eventyr, hvor vi hele tiden lærer mere om Ham, mens vi vandrer med Ham i vores hverdag. Han kommer ikke for at lære os salmer udenad. Nej, han kommer fordi Han længes efter at befri dig fra al skyld og mørke over dit liv.

Det kan også være du synes, du har alt for mange spørgsmål, og at der er meget, du endnu ikke forstår. Til det kan jeg kun sige: Velkommen i klubben! Der er godt nok mange ting i Bibelen, jeg ikke forstår, men jeg forstår, at Jesus døde, så jeg kan leve. Resten får jeg løbende svar på, men skulle jeg vente med at blive kristen til, jeg havde alle svarene, ville jeg nok aldrig blive kristen. Vend det rundt engang og tænk på, hvor stort det er, at kende en Gud, som vi hele tiden kan komme til at kende dybere!

Bibelen siger i 2. Korinterbrev kap. 6, vers 2: ”I nådens tid bønhører jeg dig; på frelsens dag hjælper jeg dig. Se, nu er det den nåderige tid, se, nu er det frelsens dag!”

Det er NU Gud inviterer dig. Han kender dit hjerte og ved, at du vil blive afledt, hvis du udsætter det.

Come on, venner! Gud har et alt for vildt liv til os, der skal leves her og nu! Vent ikke, men tag imod Jesus i dag!